Vervaardiging van auto’s; langdurige Make-in-India-oplossing

Sinds het uitbreken van de pandemie heeft de wereldwijde autosector te maken gehad met tekorten aan de voorziening en het aanhoudende conflict tussen Rusland en Oekraïne heeft elke hoop op verlichting belemmerd.

Autofabrikant

Volkswagen verlaagde bijvoorbeeld de productieniveaus met 35% in Q3 2021 vergeleken met pre-IC-tekortniveaus, waardoor 800.000 auto’s minder werden geproduceerd. Toyota heeft daarentegen een nog agressievere terugschaling aangekondigd. In oktober 2021 kondigde de Japanse fabrikant een productievermindering van 40% aan. Hetzelfde gebeurde bij Honda. BMW zei rond dezelfde tijd dat de problemen met de IC-toeleveringsketen tot ver in 2022 zouden duren. Om de activiteiten draaiende te houden ondanks de afnemende productie, nam Mercedes-Benz bijna 5.000 assemblagelijnmedewerkers op vakantie in zijn twee Braziliaanse fabrieken, allemaal in een poging IC-tekorten te voorkomen. Dus waarom hebben hun leveringsproblemen zo’n negatieve invloed gehad op de auto-industrie?

In het huidige jaar waren er stijgingen van 16-88 procent.

Rusland exporteert ook veel ijzer en aluminium. Beide mineralen worden veel gebruikt in de auto-industrie.In maart 2022 twitterde Elon Musk over de forse stijging van de inputkosten. Kort daarna verhoogde Tesla de prijzen voor al zijn modellen met maar liefst 10%. In april 2022 werd een verdere verhoging aangekondigd voor zijn op nikkel gebaseerde batterijtypes.

De gemakkelijke beschikbaarheid van verschillende materialen die verband houden met de auto-industrie komt in gevaar, aangezien het conflict geen tekenen van afname vertoont. Een tekort aan hulpbronnen is echter slechts het begin. Gezien de strenge sancties die aan Rusland zijn opgelegd, zijn er nog meer obstakels die overwonnen moeten worden.

De impact van sancties dwingt de Russische president Vladimir Poetin om deel te nemen aan een ‘gemeenschappelijk gevecht’.Dichter bij huis zullen Indiase autofabrikanten waarschijnlijk geen significante gevolgen ondervinden van de Russische sancties. IC-tekorten zullen echter ongetwijfeld de levertijden verstoren. De wachttijden voor de levering van nieuwe voertuigen zijn, wat inmiddels de norm is geworden, opgelopen tot enkele maanden.Een mogelijk antwoord is in de maak, nu Tata Motors in gesprek is met verschillende deelstaatregeringen om 250.000 directe banen en meer dan een miljoen indirecte banen te creëren. Maar de vraag waar het de benodigde grondstoffen vandaan zal halen, die momenteel beperkt beschikbaar zijn door fabriekssluitingen, blijft onbeantwoord.

Is er een sprankje hoop?

De crisis in Rusland-Oekraïne heeft de problemen van de wereldwijde auto-industrie alleen maar vergroot. Het was net hersteld van pandemiegerelateerde problemen toen een andere significante dreiging opdook. Consumenten voelen het gewicht van historische inflatieniveaus, terwijl de wereldwijde zorgen voortduren. In de Verenigde Staten ligt de inflatie bijvoorbeeld op het hoogste punt in 40 jaar.

Nu de klant al overbelast is en de vertragingen bij nieuwe auto’s zeker zullen aanhouden, is de gebruikte auto-industrie gepositioneerd voor een sterke wereldwijde groei. Sinds het uitbreken van de pandemie is de gemiddelde prijs van een gebruikte auto in de Verenigde Staten met 42 procent gestegen tot 28.205 dollar. Om de autosector echter te laten herstellen tot pre-pandemische niveaus, moeten vrede en stabiliteit heersen. Volgens de geschiedenis hebben geopolitieke spanningen zelden tot positieve resultaten geleid.

Hyundai

geeft aanzienlijke kortingen op zijn kleine auto’s, waaronder de Santro en de Grand i10 Nios. De kortingen, die geldig zijn voor de maand mei, zijn beschikbaar op zowel benzine- als CNG-voertuigen. De kortingsaanbieding van deze maand dekt modellen inclusief as

India heeft een bloeiende auto-industrie en een aanzienlijke populatie autoliefhebbers. Auto’s en motorfietsen zijn voor veel mensen slechts een vervoermiddel, maar voor autoliefhebbers zijn ze een manier van leven. Automotive bloggers zijn een van deze groepen enthousiastelingen. Automotive bloggers dienen als schakel tussen het product en zijn potentiële kopers.

Met behulp van spionagefoto’s, gelekte afbeeldingen van binnenuit en gelekte brochures, voorzien ze ons van alle details van het voertuig nog voordat het wordt vrijgegeven. Ze geven ons een volledig overzicht van de auto na het debuut, inclusief het uiterlijk, het interieur, de prestaties en het rijgedrag. Ze houden ons op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de automobielsector, zoals automobielnieuws India, en bereiden ons voor op op handen zijnde lanceringen.

Ze zorgen ervoor dat wanneer we een nieuwe auto aanschaffen, we elk detail ervan begrijpen. Ze steken veel energie in hun werk en zorgen ervoor dat we duidelijke informatie krijgen. Niet alle bloggers zijn echter succesvol, omdat autobloggen moeilijk is. Autobloggen vereist immers toewijding, harde inspanning, uitstekende schrijfvaardigheid, vloeiendheid in het communiceren van iemands ideeën en, natuurlijk, een grondig begrip van auto’s. We zullen kijken naar enkele van India’s meest gerenommeerde autobloggers (in willekeurige volgorde) en hun populaire blogsites, evenals hun korte geschiedenis, en proberen te achterhalen waarom ze zo populair zijn. We zullen ook kunnen zien hoe ver ze zich op sociale media hebben verspreid.

MotorOctane is een van

f de snelst groeiende automobielgemeenschappen van het land. Rachit Hirani, een autojournalist met ervaring in verschillende lifestyle-categorieën, lanceerde de community. Hij geniet van alles wat met auto’s te maken heeft, inclusief testritten, rapportage, recensies, interviews en hoofdverhalen. Niet alleen dat, hij is ook bedreven in het verslaan van reisverhalen. Rachit heeft ook een achtergrond in reizen, gastronomie en technologie.

MotorOctane.com is gemaakt om u het laatste autonieuws, beoordelingen van experts, functies, vergelijkingen en reisverhalen te bieden. Of u nu een nieuwe auto wilt kopen of er gewoon over wilt lezen, MotorOctane houdt u op de hoogte van het laatste nieuws in de vorm van nieuwe en aanstaande releases. Gedetailleerde video’s en vergelijkingen helpen u bij het selecteren van het beste voertuig voor uw behoeften. Met andere woorden, het is een ideaal platform voor autoliefhebbers.

Het bevat nieuws, diepgaande artikelen, aanstaande en recente lanceringen, gebruikte auto’s, accessoires, onderhoud en gadgets, inclusief een sectie over apps en mobiele telefoons. Het doel van het bedrijf is om materiaal aan te bieden dat zowel boeiend als gemakkelijk te begrijpen is. Als gevolg hiervan is CarToq een van de snelstgroeiende auto-inhoudplatforms van het land geworden. CarToq kon in slechts drie maanden na de lancering nog eens 4 miljoen maandelijkse gebruikers binnenhalen door inhoud in het Hindi te leveren.

De maker en hoofdredacteur van Car Blog India is Rohit Khurana, afgestudeerd in werktuigbouwkunde aan het Delhi College of Engineering. Rohit schrijft sinds 2007 over technologie en hij begon met bloggen over auto’s in 2008. Hij is altijd al gefascineerd geweest door auto’s, daterend uit zijn studententijd toen hij deelnam aan de SAE International Formula Student Competition. Hij heeft meer dan vijf jaar ervaring met schrijven over technologie en auto’s. Hij is vermeld in tal van ondernemerstijdschriften zoals YourStory.in en MYOD vanwege zijn ondernemerssuccessen onder de leeftijd van 30 jaar als gevolg van zijn toewijding aan zijn beroep.