Kan de Ola S1 Pro een VW Vento van 1175 kg trekken? – Toezien op

De elektrische Ola S1 Pro-scooter staat bekend om zijn ongelooflijke prestaties in de Sport- en Hyper-modi, maar wacht maar tot je ziet wat hij kan bereiken in de standaardmodus.
In deze video wordt gevraagd of de elektrische scooter Ola S1 Pro de VW Vento, die 1175 kg weegt, kan trekken. Op het eerste gezicht lijkt dit misschien een onmogelijke taak, maar de YouTuber warmt de S1 Pro op door eerst te proberen de Royal Enfield Bullet te trekken. Onmiddellijke koppelafgifte is een bekend kenmerk van elektrische voertuigen. Ze produceren ook aanzienlijk meer koppel dan gewone motorfietsen. Zo is het maximale koppel van deze Ola S1 Pro 58 Nm, wat gelijk is aan het maximale koppel van onze geliefde Maruti 800. Daardoor is het trekken van een Vento misschien toch niet zo gek.
De YouTuber begint met het vastbinden van een touw aan de Bullet en zijn elektrische scooter. Om de respons te testen, schakelt hij de S1 Pro naar de normale modus. Het was in staat om de 195 kg fiets + 95 kg persoon moeiteloos te trekken zodra het evenement begon. Er was zelfs een klein stukje bergopwaarts, maar het was nooit nodig om de Sport- of Hyper-modus te gebruiken. De YouTuber bracht voor de tweede poging een VW Vento mee, die rond de 1175 kg weegt. Onnodig te zeggen dat de kansen waren gestapeld tegen de S1 Pro, en de rijder koos ervoor om opnieuw op te starten in de normale modus. Hij was er zeker van dat voor deze taak het gebruik van de Sport- of Hyper-modus nodig zou zijn.
De elektrische scooter begon echter vanuit stilstand vooruit te gaan in de normale modus, tot ieders verbazing. Iedereen verwachtte dat het moeilijker zou worden naarmate de lope groter werd, maar dat was niet het geval. De elektrische scooter sleepte de Vento sedan de hele weg mee en bereikte snelheden tot 18 km/u. Dit is een bewijs van de mogelijkheden van elektrische voertuigen. EV’s hebben ongetwijfeld enkele nadelen, zoals angst voor het bereik en batterijveiligheid. Dat deze uitzonderlijk goed presteren, valt echter niet te ontkennen.
Ten slotte willen we onze lezers waarschuwen om niet zelf iets soortgelijks te proberen. In feite bevat de YouTuber ook een disclaimer aan het begin van de video. Het zijn YouTubers die deze stunts moeten uitvoeren om content te genereren. Ze ondernemen stappen die al dan niet met het blote oog zichtbaar zijn. U moet echter niet proberen ze te imiteren.

Dit is het! Mahindra Scorpio N in allereerste walkaround!

De aanstaande Mahindra Scorpio N veroorzaakt nogal wat opschudding in de Indiase auto-industrie, en dit is de eerste walkaround-video van de iconische SUV.
Dit is de allereerste walkaround-video van de Mahindra Scorpio N voor 2022. Op 27 juni 2022 maakt de iconische SUV zijn debuut in een showroom bij jou in de buurt. Dit nieuwe model wordt verkocht naast de bestaande Scorpio Classic, die een nieuwe naam krijgt. Terwijl Mahindra de exterieurstyling officieel heeft geplaagd en afbeeldingen op hun website te vinden zijn, is het interieur een paar keer gespot op YouTube. Deze video toont echter de binnencabine, waardoor we goed van binnen kunnen kijken.

Aan de binnenkant is de cabine gehuld in bruinbruine en zwarte bekleding met zilveren accenten op de deurpanelen en handgrepen; de middenconsole is gemoderniseerd door een groot infotainment-touchscreen, digitaal instrumentenpaneel; er zijn fysieke knoppen voor de HVAC en media; het stuur heeft ook multimedia-bedieningselementen; een grote armsteun is zichtbaar in de video, evenals een groot paneel tussen de voorstoelen waar de versnellingspook en draaiknoppen zich bevinden; en een groot paneel tussen de voorstoelen waar de versnellingspook en de A-stijl een handgreep krijgen voor een betere passagierstoegang, en het dashboard ziet er luxe uit met wat lijkt op zacht aanvoelend materiaal en verticale ventilatieopeningen voor airconditioning die doen denken aan de vorige XUV500 .

Specificaties:

De exacte specificaties van de Mahindra Scorpio uit 2022 worden pas vrijgegeven op het moment van zijn officiële introductie, hoewel het erop lijkt dat de nieuwe SUV zijn motoren en transmissies zal delen met de Thar. De dieselmotor op instapniveau zal 130 pk leveren in een 2WD-configuratie, maar hogere variaties kunnen 150 pk produceren met de optie van 4WD. Een 2.0-liter mStallion-turbobenzinemotor met 150 pk zal beschikbaar zijn in het benzinemodel. De benzineversie zal vrijwel zeker alleen in 2WD verkrijgbaar zijn. Voor beide motorvarianten zijn een handgeschakelde zesversnellingsbak en een automatische zesversnellingsbak leverbaar. We hebben ook gemeld dat het basisbenzinemodel van de Scorpio N uit 2022 zou kunnen beginnen bij Rs 14,50 lakh ex-showroom.
Bekijk de nasleep van een dronken bestuurder die een Maruti XL6 crasht met 160 km/u.
Het aantal dronken bestuurders dat betrokken is bij auto-ongelukken blijft stijgen en de gevolgen zijn verre van prettig.

Een dronken bestuurder verliest de controle over een Maruti XL6 en crasht, zoals te zien is in deze video. Rijden onder invloed is de grootste bedreiging voor de verkeersveiligheid, waardoor onze wegen extreem gevaarlijk zijn. GNCAP heeft de XL6 niet getest op een crash, maar de Ertiga, waarop de XL6 is gebaseerd, kreeg in 2019 een respectabele veiligheidsbeoordeling van 3 sterren. Als gevolg hiervan zal de XL6 waarschijnlijk een veilig voertuig zijn. Dit doet echter

niemand verontschuldigt zich om te snel te rijden, vooral niet als ze dronken zijn.

Een dronken bestuurder komt in aanrijding met een Maruti XL6.

Nikhil Rana deelde de videoclip als onderdeel van zijn project ‘Safer Cars For India’. Hij blijft dergelijke inhoud delen om Indiase autokopers bewust te maken van het belang van het kopen van voertuigen met hogere veiligheidsclassificaties. Drie mensen reisden in een Maruti XL6 toen dit incident plaatsvond in Chattisgarh. De bestuurder was echter dronken en de passagiers mogelijk ook. De snelheidsmeter van de MPV is duidelijk zichtbaar en nadert de 160 km/u-grens.
Wanneer een bocht verschijnt, probeert de bestuurder de auto nog sneller te accelereren, maar verliest de controle. Als je met zulke waanzinnig hoge snelheden reist, is het onmogelijk om op tijd te reageren. Aan de kant van de weg botst de MPV tegen een muur. Volgens de details in de video waren de inzittenden ongedeerd en was de toestand van de auto niet zo slecht als men zou denken na een incident met 160 km/u. Terwijl de linkervoorzijde van de auto zwaar beschadigd is, hebben de zijstijlen de klap grotendeels opgevangen.