4D Radars Sensors

Vierde dimensie: radarsensoren die naast snelheid, afstand en richting (azimut) ook de elevatiehoek nauwkeurig vastleggen.

Hierdoor zullen testsystemen aan strengere eisen moeten voldoen.

4D-radars, of radarsensoren met ultrahoge resolutie, geven gedetailleerde weergaven van de radaromgeving met een groot gezichtsveld, evenals hoogte-, afstands- en snelheidsgegevens. De mogelijkheden en bandbreedte van de radardoelsimulator die wordt gebruikt om dergelijke radarsensoren te testen, worden op de proef gesteld. dSPACE heeft de eerste radardoelsimulator gemaakt met een volledige 5 GHz-bandbreedte die aan deze vereisten voldoet.

Een krachtige radiofrequentietechnologie werd gebruikt om de simulator te maken. Op het gebied van omgevingsherkenning zijn geassisteerd en geautomatiseerd rijden bijzonder veeleisend: een solide 360-graden zicht rondom op zijn omgeving is essentieel voor een zelfrijdend voertuig om effectief te reageren op zelfs de meest complexe en onvoorspelbare verkeerssituaties. Radarsensoren zijn in deze situatie nuttig omdat ze zowel kleine gebieden als middellange en lange afstanden kunnen bewaken. Radarsensoren hebben hun omgeving tot nu toe slechts in beperkte mate in drie dimensies kunnen vastleggen. Normaal gesproken geven ze de snelheid, afstand en richting (azimut) van een object weer. De hoogte kan slechts op zijn best worden benaderd (elevatie). Aan radar is een vierde meetdimensie toegevoegd. Radars die de elevatiehoek nauwkeurig vastleggen, worden nu ontwikkeld om een ​​vollediger beeld van vastgelegde objecten te geven. Verder is de resolutie in alle dimensies sterk verbeterd. Hierdoor wordt radar een 3D-beeldtechnologie, met snelheid als vierde meetdimensie. Deze 4D-radars vormen de basis voor nauwkeurige realtime objectherkenning in alle weers- en lichtomstandigheden, wat van cruciaal belang is voor geautomatiseerd rijden om een ​​hoger niveau van autonomie te bereiken. Radars met ultrahoge resolutie gebruiken een hoge modulatiebandbreedte om de aanvullende informatie met het radiofrequentiesignaal over te dragen. Het kan tot 4 GHz zijn met moderne radarsystemen voor autotoepassingen, die werken op frequenties tussen 76 en 81 GHz. Dit maakt afstandsresoluties op centimeterniveau tot 3,75 cm mogelijk. Eerdere radarsystemen werken doorgaans alleen met een bandbreedte tot 1 GHz, waardoor hun resolutie aanzienlijk wordt beperkt.

Frequentiebereiken voor auto-radartoepassingen vergeleken met het frequentiespectrum dat DARTS 9040-G onmiddellijk kan bedienen, dat wil zeggen zonder de middenfrequentie te veranderen.

Eisen aan het testsysteem voor radarsensoren

Gelijktijdig testen van veel radarsensoren van verschillende klassen, zoals korte-, midden- en langeafstandsradars, evenals hybride sensoren die dynamisch schakelen tussen klassen, is een andere vereiste. Wat betreft de te bestrijken frequentiebanden, levert dit een nieuwe moeilijkheid op voor over-the-air radardoelsimulatoren. In extreme gevallen kan het nodig zijn het volledige 5 GHz-radarspectrum te bestrijken. Bovendien wordt verwacht dat hedendaagse radartestapparatuur even effectief zal zijn in zowel ontwikkelings- als productietests. De continue validatie van de sensoren wordt mogelijk gemaakt door het naadloze gebruik van dezelfde testtechnologie, waarbij rekening wordt gehouden met de individuele vereisten van beide toepassingsgebieden.

De eerste radardoelsimulator met een bandbreedte van 5 GHz is ontwikkeld.

DARTS ontvangt via de ether radargolven van een radarsensor, creëert een vrij gespecificeerde echo en levert deze terug aan de sensor, die de echo interpreteert als een doel.

Dr. rer. nat. Alexander Trapp is een productingenieur voor radardoelsimulatoren bij dSPACE, terwijl Dr. Ing Andreas Himmler Senior productmanager is voor autoradaroplossingen.

DSPACE, DynaFusion,

Ondanks beweringen dat tal van benzinestations in het achterland van het land zonder brandstof komen te zitten, zei de regering op 15 juni dat er voldoende voorraden beschikbaar zijn om aan de toegenomen vraag te voldoen.

Volgens een overheidspublicatie die de beschuldigingen bevestigt, hebben verschillende plaatsen de afgelopen dagen een aanzienlijke toename van de drukte bij PSU-winkels ervaren, wat vertragingen en langere wachttijden voor klanten veroorzaakte. “Als gevolg hiervan hebben de oliemarketingbedrijven in de publieke sector gespeculeerd over leveringslimieten”, vervolgt de verklaring.

De regering zei verder dat op bepaalde plaatsen in verschillende staten de vraag naar benzine en diesel aanzienlijk is gestegen, met een stijging tot 50% in de eerste helft van juni 2022 in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dit is met name opgemerkt in Rajasthan, Madhya Pradesh en Karnataka. Dit zijn staten waar een aanzienlijk deel van het aanbod wordt afgehandeld door particuliere OMC-winkels en de afstanden tussen leveringslocaties, zoals terminals en depots, langer zijn. In de verklaring werd toegeschreven dat de vraag seizoensgebonden was, waarbij werd uitgelegd dat als gevolg van landbouwactiviteiten bulkkopers hun aankopen hebben overgedragen aan detailhandels, en particuliere OMC’s hebben een aanzienlijke daling van de verkoop gezien, aangezien hun belangrijkste

of volumes zijn verschoven naar PSU-retailers. Tegelijkertijd zijn deze volumes toegevoegd aan de dieselverkoop van de outlet als gevolg van het harde optreden van de overheid tegen de illegale verkoop van biodiesel.

“Op lokaal niveau heeft deze uitzonderlijke toename geleid tot een aantal tijdelijke logistieke uitdagingen. Oliemaatschappijen hebben zich op deze problemen gericht door de voorraden op depots en terminals te vergroten; het aantal tankwagens en vrachtwagens naar de winkels te vergroten; het depot uitbreiden en de openingstijden van de terminals, ook ‘s nachts, om aan de toegenomen vraag te voldoen, en het voorzien in extra brandstofvoorraden in de getroffen staten. De bedrijven werken eraan om ervoor te zorgen dat er voldoende benzine en diesel beschikbaar zijn om aan de toegenomen vraag te voldoen, en voldoen aan de energiebehoefte van het land “De verklaring komt tot een einde.

HPCL, BPCL, Indian Oil Corporation, Indian Oil Corporation, Indian Oil Corporation, Indian Oil Corporation, Indian Oil Corporation, Indian Oil Corporation, Indian Oil